Angst

To przerażające, jak paskudne tajemnice mogą mieć ludzie, których niby się zna. Którzy przez lata wydawali się być w szerokim rozumieniu tego słowa normalni. A tu się okazuje, że nie do końca. Że za porządną fasadą kryją się rzeczy lepkie, niepokojące… dziwne. Obawiam się ich nawet. Pewnie dlatego, że są mi obce. Ja – odpukać – miałam to szczęście, że życie ułożyło mi się bez żadnych drastycznych patologii. I jakoś podświadomie takowe u bliskich mi mniej lub bardziej osób budzą we mnie lęk. Oczywiście, nie determinuje mi to spojrzenia na nich, bo pamiętam, ile dobrego potrafili dla mnie zrobić – tyle, że nie tylko nie wypada, co nie wolno tego przekreślać tylko przez jakieś dziwne skazki w życiorysie. Ale… cholera. Budzi to mój niepokój i nic na to nie poradzę.

Wychodzi na to, że czasami chciałoby się mieć wytrych, żeby niektórych ludzi otworzyć, ale potem strach się bać, co można tam u nich w środku znaleźć. Aż zastanawiam się, dlaczego ci, którzy są wokół mnie, pod tym względem nie mogą być tak „czyści” jak ja. Ot, tak.

komentarze 3 to “Angst”

  1. Myślę, że większość ludzi kryje w sobie coś takiego. Część się pewnie wstydzi, a niektórzy po prostu znaleźli się w wirze wydarzeń i potoczyło się samo.
    Aha, no i nie znam chyba gorszej metody na poznawanie ludzi niż wydzieranie im siłą tajemnic ;]

  2. Dlatego nie wydzieram 😛 Boję się dziwnych niespodzianek. Życie w niewiedzy i nieświadomości jest chyba o wiele lepsze.

  3. Archlich dobrze mówi, a z doświadczenia wiem, że jak się zna z kimś odpowiednio długo i będzie nam ten ktoś ufał, to prędzej czy później sam, że tak to ujmę – „puści parę z ust” ;] A poza tym, to co by kto nie przeżył, to jeśli teraz jest ok, to nie ma się co czepiać przeszłości 😉

Skomentuj

