Być kobietą…?

Bycie kobietą jest skomplikowane. Czasami czuję, że za bardzo, bo mimo różnych starań mi ta kobiecość nie chce wyjść. Wciąż pozostaję czymś, co kobietą do końca nie jest. Tak trochę mężczyzną, a to, co mam w sobie względnie kobiecego, jest aseksualne. Ciągle czegoś brak. Od lat próbuję dojść, czego i jak na razie nie doszłam. Bo problem z tym mam od zawsze właściwie. Chociaż kiedyś to wyglądało inaczej. Miałam w sobie trochę dziewczynki i trochę chłopczyka. Dzięki temu koledzy obu płci zawsze mnie akceptowali. Z czasem proporcje się trochę rozeszły, w efekcie czego stałam się materiałem na dobrą koleżankę dla panów, ale nigdy na partnerkę. Może to wina stereotypu kobiety, jakiego wszyscy mniej lub bardziej świadomie oczekują od każdej pani? Że powinna być słodka, czuła, wychuchana. A żaden z tych epitetów nie pasował nigdy do mnie, a przynajmniej nie tak, jak niektórzy by tego chcieli. Nie, nie jestem delikatna, nie płaczę przy każdej nadarzającej się okazji, nie zdaję się wiecznie na pomoc mężczyzn, nie maluję paznokci u stóp i nie noszę ubrań z dekoltem do pępka. Niby stereotypy to zło i niby mądrzy ludzie się nimi nie kierują – ale one siedzą gdzieś w głowie jednak, wbite podczas procesu wychowania i w przyszłości po części decydują o różnych rzeczach. Dlatego ich nie lubię. Bo zawsze im się wymykałam – a jak coś nie pasuje do schematu, to jest złe. A swoją drogą idiotyczne są. Czy jeśli ubiorę się w biodrówki, szpilki i bluzkę odsłaniającą brzuch, to automatycznie Książę na mnie poleci? Nie sądzę, a w każdym bądź razie wolałabym nie sądzić.

A odnosząc się do dzisiejszej daty – może jestem próżna, może głupia. Ale poza rodziną dostałam życzenia tylko od jednej osoby. W dodatku od dawnego kolegi, z którym jakiegoś szczególnego kontaktu nigdy nie miałam. Niefajnie mi z tym.

Reklamy

Komentarze 4 to “Być kobietą…?”

  1. Bo widzisz, z perspektywy faceta koleżanka, która długo siedzi z nim i jego znajomymi przestaje być „kobietą”, a staje się „kumplem”. Takie to skomplikowane i proste zarazem. Później momentami trudno spojrzeć na taką osobę jako na coś więcej niż dobrego kumpla do żartów i piwa, przestaje się zauważać kim naprawdę jest. Nawet rubaszne męskie żarty przestają być w jej obecności czymś niestosownym. Dziwne to nasze społeczeństwo. Ale hej, jednakowoż kobieta, to kobieta i każdy facet mimo wszystko o tym pamięta. A później dochodzi się do sytuacji kiedy „kumpel” staje się obiektem westchnień 😛

    No i wszystkiego najlepszego z okazji tego feministycznego nie-święta 😉

  2. Zależy kogo oczekujesz pod postacią „Księcia”? Czasami kobiety mają zbyt zawyżone wymagania w stosunku do mężczyzn i nie zauważają tych, którym się naprawdę podobają – rozejrzyj się!! 🙂

    Ja też dzisiaj, poza opisem na gg, nie wysłałem żadnych życzeń moim koleżankom, bo tak jakoś zbyt oficjalne jest to święto.. Wolę przesłać życzenia urodzinowe, imieninowe, świąteczne i na walentynki, aby im sprawić przyjemność 🙂 Więc nie dołuj się, że nie dostałaś dzisiaj życzeń, bo jest wielu facetów, co myślą podobnie jak ja ;P

  3. Black Ops Says:

    Ja tam pozostałem przy zaskoczeniu swojej różą, co oczywiście nie było specjalnym eventem, bo właśnie wchodziła z trzema innymi kwiatami, w tym jednym doniczkowym. Człowiek to nigdy nie nadąży za tymi ba… kobietami.

    A zupełnie serio, czasem i „kumpele” okazują się być właśnie_tym – tym samym przestając być kumpelami. Mało to pocieszające, ale wszystko w rachunku prawdopodobieństwa…

    Najlepszego zupełnie bez okazji.

  4. Jak to mówią – kto wie, kto wie, kto wie… Nie raz i nie dwa przyłapałam się na tym, że niektóre rzeczy chcę dostać już, natychmiast, a tu nie, trzeba poczekać jednak.

    @piterekd – Tak się składa, że pod postacią Księcia nie oczekuję nikogo. Książę to miano, jakie na potrzeby pisania tutaj nadałam konkretnemu osobnikowi 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: